Synpunkter och klagomål
Här kan du lämna synpunkter eller klagomål till kommunen. Det hjälper oss att förbättra vår verksamhet. Du kan välja det sätt som passar dig bäst.
Vill du felanmäla till exempel en trasig lampa, lekplats eller vattenläcka?
Gör en felanmälan
Så tar vi hand om din synpunkt
När du lämnar en synpunkt får du direkt en bekräftelse på att vi har tagit emot den. Vi svarar dig inom fem arbetsdagar via e-post eller sms.
Om ärendet tar längre tid får du inom samma tid veta vem som handlägger det. Du kan välja att vara anonym, men då kan vi inte svara dig.
Fler sätt att lämna synpunkter
- Ring oss på vardagar: 010-234 50 00
- Skicka e-post till mjolbykommun@mjolby.se
- Skriv ett brev och lämna till Medborgarservice eller posta till:
Synpunkt Mjölby kommun, 595 80 Mjölby
Synpunkter på skola, vård eller omsorg
Du kan också vända dig direkt till verksamheten:
Synpunkter och klagomål på skola, förskola och fritidshem
Synpunkter och klagomål inom socialtjänst, vård och omsorg
Mobilapp
Du kan lämna synpunkter via vår app:
Ladda ned app för Android (Google play) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ladda ned app för Iphone (Appstore) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Synpunkten blir allmän handling
Det du skickar in blir allmän handling och omfattas av offentlighetsprincipen. Om någon begär att få se en allmän handling är kommunen skyldig att efter sekretessprövning lämna ut den. Vill du vara anonym kan du lämna din synpunkt utan personuppgifter.