Synpunkter och felanmälan

Här kan du lämna förslag, ge beröm eller göra en felanmälan. Dina synpunkter hjälper oss att förbättra kommunens verksamheter.

Du använder dig av vårt system för synpunkter och felanmälan och får svar via e-post eller sms. När du lämnar din synpunkt eller felanmälan får du en bekräftelse på att vi har tagit emot den. Därefter får du svar inom fem arbetsdagar. Om din fråga kräver längre handläggningstid bekräftar vi inom samma tid att vi tagit emot ditt ärende och talar också om vem som handlägger ditt ärende. Vill du vara anonym går det också bra, men då kan vi inte ge dig svar på din synpunkt eller felanmälan.

Lämna en synpunkt eller felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan också lämna din synpunkt till kommunens medborgarservice genom att ringa
010-234 50 00, mejla till medborgarservice@mjolby.se eller skriva till Synpunkt/felanmälan Mjölby kommun, 595 80 Mjölby.

Akut felanmälan

Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, ring 0142-107 07. Medborgarservice svarar under kontorstid. Samma nummer gäller på kvällar och helger men då kopplas du automatiskt vidare till SOS Alarm.

Hämta appen till din mobil

Du kan också använda vår app. Ladda ner appen Synpunkts- och felanmälan Mjölby kommun till din smarta telefon.

Ladda ner app på Google Play

Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ladda ner app på Appstore Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Det du skickar in blir allmän handling

Bra att veta är att synpunkter som registreras blir allmänna handlingar som omfattas av offentlighetsprincipen. Om någon begär att få se en allmän handling är vi som myndighet skyldig att efter sekretessprövning lämna ut den. Personuppgifter gallras efter två år.

Information om behandling av dina personuppgifter