Bildbank och grafisk profil

Ta del av Mjölby kommuns grafiska manual samt pressbilder på tjänstepersoner och politiker.

Välkommen att höra av dig till webbredaktionen om du har behov av kommunens logotyp, grafiska element eller fler pressbilder.

Grafisk profil

Mjölby kommuns grafiska profil gör att vår kommunikation lätt känns igen. Den innehåller logotyp, formelement, typsnitt, färger och bildmanér.

Den grafiska manualen talar om hur de grafiska elementen ska användas. Den är både en riktlinje och ett stöd.

Bilder som används i vår kommunikation ska användas för att förtydliga och förstärka det som sägs. Kommunens bilder ska präglas av ett och samma bildmanér för att skapa igenkänning och förmedla rätt känsla. Om vi köper bilder från bildbyrå eller bildbank ska bilden förmedla en känsla av Mjölby kommun.

Grafisk manual för Mjölby kommun Pdf, 8.8 MB.

Pressbilder

Här hittar du bilder på politiker och tjänstepersoner. Fotografierna är fria att använda för massmedia. Ange Foto: Mjölby kommun.

Webbredaktionen

Hjälpte informationen på den här sidan dig?