Pressinbjudan: Alla hjärtans dag-aktivitet

Välkommen att vara med när barn från Vallens förskola lämnar över sina Alla hjärtans dag-vykort till besökarna på Hattens mötesplats.

Målade teckningar från förskolebarn i Mjölby kommun som ska delas ut till äldre i kommunen.

Aktiviteten är ett samarbete mellan utbildningsförvaltningen och omsorgs- och socialförvaltningen.Vykorten har en förtryckt baksida och på framsidan har barn på förskolor i Mjölby kommun målat fina hälsningar. Vykorten delas ut till de som bor på de kommunala vårdboendena, på trygghetsboenden och våra mötesplatser i kommunen. Med en hälsning från ett litet hjärta till ett som klappat länge!

När: Den 14 februari klockan 13:30

Plats: Hattens mötesplats, Mjölbyvägen 30 i Skänninge (samma byggnad som vårdcentralen)

Med på pressträffen finns besökare från Hattens mötesplats, barn från Vallens förskola och medarbetare från Mjölby kommun.

Kontakt för citat kring aktiviteten

Therese Granstam
enhetschef trygghetsvärdar på mötesplatser och trygghetsboenden, omsorgs- och socialförvaltningen
Telefonnummer: 010-234 59 75