Mjölby kommun, länk till startsidan

Publicerad:

Medborgarna är nöjda med kommunens service och bemötande

Man och kvinna står i en reception.

Micael Thunberg, verksamhetsutvecklare på kommunledningskontoret och Maria Karlsson, enhetschef på Medborgarservice.

Resultatet från servicemätningen har kommit och visar att medborgarna är nöjda med Mjölby kommuns service och bemötande.

Servicemätningen är en del av att Medborgarservice ska bli en samlad ingång för alla som behöver använda kommunens service och tjänster. Mätningen gick ut till de som kontaktat Medborgarservice via telefon och e-post. Den bestod av tre korta frågor om bemötandet från kommunen, hur enkelt det var att få svar på sin fråga och om det finns något som vi kan förbättra.

Resultatet visar att 76,9 procent av medborgarna är nöjda med hur lätt det är att få kontakt med kommunen och få svar på sin fråga. Det är högre än senaste undersökningen som genomfördes under 2022. Det är också högre än rikssnittet som ligger på 74,9 procent.

– Vi är en av de bättre kommunerna när det kommer till tillgängligheten och att det är lätt att få tag på oss. Vi strävar alltid efter att bli ännu bättre, säger Maria Karlsson, enhetschef på Medborgarservice.

Resultatet visar också att 83,4 procent av medborgarna är nöjda med bemötandet i sin senaste kontakt med kommunen. Det är något lägre än rikssnittet som ligger på 83,8 procent men en förbättring från 2022, då resultatet var 81,8 procent i Mjölby kommun.

Mer information

Resultat servicemätning 2024 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Medborgarservice ska bli en kommungemensam ingång Länk till annan webbplats.

Hjälp oss att bli ännu bättre

Kontakt

Medborgarservice
Öppettider
Måndag–torsdag: 7.30–16.30Fredag: 7.30–16

Uppdaterad: