Mjölby kommun, länk till startsidan

Publicerad:

Medborgarservice ska bli en kommungemensam ingång

Man i arbetskläder som håller i en verktygslåda.

Jörgen Larsson, vattenmätarttekniker på samhällsbyggnadsförvaltningen, är en av kommunens medarbetare där Medborgarservice hjälper till att svara på frågor inom hans område.

Mjölby kommun har beslutat att utveckla Medborgarservices uppdrag. Medborgarservice ska bli en samlad ingång för alla som behöver använda kommunens service och tjänster.

Det innebär att du som invånare kommer att kontakta Medborgarservice vid enklare ärenden.

– Vi vill ge en ännu bättre och snabbare service till våra invånare, företagare och andra intressenter som kommer i kontakt med kommunen, säger Maria Karlsson, enhetschef på Medborgarservice.

Frågor om vattenmätare

En verksamhet där Medborgarservice hjälpt till är inom samhällsbyggnadsförvaltningens område. Där ett av dem handlar om frågor om vattenmätare.

Frågorna kan vara allt från hur installationen ska se ut, om vattenmätaren är rätt monterad eller hur stor yta som behövs för mätaren. En del vill också boka om sina tider för besök.

Jörgen Larsson är vattenmätartekniker på samhällsbyggnadsförvaltningen. Han åker ut till olika adresser och byter vattenmätare hos kommunens verksamheter, allmänna platser men också hos privatpersoner.

– Jag märker stor skillnad från tidigare, då fick jag många samtal. Idag hinner jag med cirka 15-20 besök på en dag. Det var inte möjligt tidigare, säger Jörgen Larsson.

Hand som håller i vattenmätare.

Kommunens vattenmätare ska bytas ut vart nionde år.

Mer information

Kommunalt dricksvatten

Kontakt

Medborgarservice
Öppettider
Måndag–torsdag: 7.30–16.30Fredag: 7.30–16

Uppdaterad: