Till innehållet
Mjölby kommuns vapensköld som även länkar till startsidan för Mjölby kommun
Bild  på Mjölby kommuns vapensköld som även länkar till startsidan för Mjölby kommun
Fontän i vattenmiljö kring bro

KOMMUN & POLITIK

Resultat av kundundersökning Medborgarservice 2017

Oktober 2017 genomfördes en undersökning där personer som haft kontakt med Medborgarservice fick svara på fyra frågor om hur de upplevde den hjälp de fick. Sammanfattningsvis var de intervjuade väldigt nöjda med servicen på Medborgarservice.

Under oktober genomfördes en kundundersökning på Medborgarservice. Några av kommunens medborgare som haft ett ärende till Medborgarservice under vecka 42 och 43 kontaktades. Kundundersökningen bestod av fyra frågor och en öppen formulering, där den svarande kunde kommentera själv.

47 personer kontaktades via telefon. Av dessa svarade 42 stycken. Vi fick även 5 svar via mail. Totalt svarade 47 personer på kundundersökningen.

Var det lätt att komma i kontakt med Medborgarservice?

96 procent eller 45 personer av de svarande tyckte det var mycket lätt att komma i kontakt med Medborgarservice, 4 procent eller 2 spersoner tyckte det var lätt.

Fick du svar på din fråga?

92 procent eller 43 personer av de svarande tyckte att de absolut fick svar på sin fråga, 6 procent eller 3 personer fick nästan svar, 2 procent eller 1 person fick delvis svar på sin fråga.

Hur var bemötandet?

87 procent eller 41 personer av de svarande tyckte att bemötandet var mycket bra, 13 procent eller 6 personer tyckte att bemötandet var bra.

Sätt betyg på din kontakt med Medborgarservice, där 1 är lägsta betyg och 4 är högsta betyg.

87 procent eller 41 personer av de svarande satte högsta betyg 4, som helhet vad gällde kontakten med Medborgarservice, 11 procent eller 5 personer satte betyg 3, 2 procent eller 1 person satte betyg 1.

Kommentarer

Några av de svarande lämnade kommentar:

  • Alla är jättetrevliga.
  • Allt var så bra och trevlig personal.
  • Mycket trevlig personal.
  • Väldigt nöjd och trevlig personal.
  • Allt var mycket bra.
  • Trevlig personal.
  • Allt är mycket bra och trevlig personal. Vi pratar som om vi vore kompisar (äldre dam).
  • Tycker att de som kommer från Fixartjänst borde ha mobiler så att de kan ringa om de blir försenade.
  • Helt suveränt och lätt att få kontakt.
  • Alltid så trevliga.
  • Tyckte att jag inte fick något bra svar men tjejstackaren gjorde så gott hon kunde.
  • Alltid snabba och trevliga. Tack!

Om du har frågor om undersökningen:

Kontakt

Enhetschef Medborgarservice

Maria Karlsson
Telefon: 0142-850 68

maria.karlsson@mjolby.se