
KOMMUN & POLITIK
Kundundersökningar
Varje år genomförs olika typer av mätningar för att stämma av medborgares och kunders upplevelser av kvaliteten i våra verksamheter. Det bidrar till att utveckla våra verksamheter ytterligare och vi kan också jämföra kvaliteten i vår service över tid. I rubriken ”årsplan” kan du ta del av vilka undersökningar som kommer att genomföras under året.
-
Kritik på teknik
Resultat från undersökningen där medborgarna fått tycka till om den kommunala tekniken
-
Medborgarundersökningar
Vartannat år gör Statistiska centralbyrån (SCB) en medborgarundersökning åt Mjölby kommun.
-
Nöjdhet Medborgarservice
Personer som haft kontakt med Medborgarservice fick svara på fyra frågor om hur de upplevde den hjälp de fick.
-
Nöjd kundindex för företag
Undersökningen är en servicemätning av kommunernas myndighetsutövning gentemot företagare inom sex myndighetsområden.
-
Service per telefon och e-post
Undersökningen genomförs årligen av ett oberoende företag på uppdrag av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL).
-
Skolenkäten
Enkäten används för att samla in synpunkter från elever, föräldrar och den pedagogiska personalen.
-
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen?
Årlig undersökning som görs av Socialstyrelsen.
-
Årsplan
Här kan du läsa om vilka undersökningar för medborgare och kunder som årligen genomförs.